Ваша дитина стала школярем
У дошкільному дитинстві відбувається інтенсивний розвиток
усіх пізнавальних, психічних процесів, які в подальшому виступають першоосновою
готовності дитини до школи, і найбільша роль у цей період у розвитку та
становленні дитини належить батькам. Саме вони мають забезпечити своєму
малюкові сприятливі умови для розвитку та серйозно «працювати» в цьому
напрямку, якомога частіше спілкуючись із дитиною. Чим раніше починається така
взаємодія батьків з дітьми, тим краще, але хочемо зазначити: таку батьківську
«роботу» починати ніколи не пізно. Вона може стати чудовим та захоплюючим заняттям
— адже це процес творення людини, доросле життя якої перш за все визначається
тим, чого вона навчилася в дошкільному дитинстві, спілкуючись із мамою і
татом. Цікавим є такий факт: люди, які досягли успіхів у житті, підкреслюють
значимість і важливість того, що дають дитині батьки.
1. Ви
для дитини — зразок мовлення, адже діти вчаться мови, наслідуючи, слухаючи й
спостерігаючи.
Ваша дитина обов'язково буде
говорити так, як ви.
2. Дитина
успішніше засвоює мову в той момент, коли дорослі слухають її, спілкуються з
нею, розмовляють.
Виявляйте готовність слухати.
Виявляйте готовність слухати.
Якщо
роль слухача вас втомлює, якщо ви поспішаєте, не забувайте: терпіння, виявлене
вами в дошкільний період, суттєво полегшить ваші проблеми в майбутньому
3. Приділяйте дитині якомога більше
часу. Саме в дошкільні роки закладаються основи впевненості в собі та успішного
мовленнєвого спілкування поза сім'єю. Від ступеня раннього мовленнєвого
розвитку залежить подальший процес росту дитини в школі.
4. Не забувайте, що мова та мовлення
краще розвиваються в атмосфері спокою, безпеки та любові.
5. У кожної дитини свій темперамент,
свої потреби, інтереси, симпатії та антипатії.
Поважайте її неповторність.
6. Ставте для себе та для дитини
реальні цілі. Ведіть і спрямовуйте її, але не підштовхуйте.
7. Забезпечте дитині широкі
можливості користування кожним із п'яти відчуттів: вона має бачити, слухати,
торкатися руками, куштувати на смак і відчувати різноманітні елементи
навколишнього світу.
8. Допомагайте дитині розвивати
дрібну моторику руки, аби їй було легше опановувати письмо. Для цього необхідно
багато вирізати, малювати, зафарбовувати, будувати, складати невеликі за
розміром деталі зображення тощо.
9. Забезпечуйте всі можливості та умови для повноцінної гри
дитини. Гра — це її провідна діяльність, це її робота.
10.
Допомагайте дитині осягнути склад числа. Необов'язково, щоб дитина
механічно могла лічити до 100 й більше. Нехай вона рахує до 10—20, але їй
украй необхідно розуміти й знати, з яких чисел можна скласти 5, а з яких — 7 тощо.
Це є основою поняттєвого розуміння основ арифметики, а не механічного
запам'ятовування.
11.
Працюйте з дитиною над розвитком пам'яті, уваги, мислення. Для цього є
багато ігор, головоломок, задач у малюнках, лабіринтів тощо в різних
періодичних та інших виданнях для дітей.
12. Запровадьте для дитини вдома
єдиний режим та обов'язково дотримуйтеся його виконання (усі члени родини).
13. Дитина повинна мати вдома певне доручення й
відповідати за результат його виконання.
14. Необхідною умовою
емоційно-вольового розвитку дитини є єдність вимог до неї з боку всіх членів
родини.
15. Не завищуйте
й не занижуйте
самооцінку дитини. Оцінюйте її
результати адекватно й доводьте це до її відома.
2. Як допомогти дитині
відвідувати школу ІЗ ЗАДОВОЛЕННЯМ?
Розповідайте позитивні історії зі свого шкільного життя
Важливо сформувати в маленького школяра позитивне ставлення до школи. Якщо
дитина хоче вчитися й упевнена, що в школі цікаво, тоді неминучий стрес,
пов'язаний з новими правилами та розпорядком дня, великою кількістю незнайомих
людей, буде успішно подоланий. Для цього якнайчастіше розповідайте своєму
малюкові забавні історії зі свого шкільного життя.
Не робіть
акцент на оцінках
Багато батьків припускаються грубої помилки, коли починають
лякати дитину: «Читай, а то двійки будеш приносити». Акцентуйте увагу дитини на
процесі навчання (ти дізнаєшся багато нового, у тебе з'являться нові друзі, ти
станеш розумним), а не на результаті, на гарних оцінках, про які взагалі краще
не згадувати, тим більше, що в першому класі їх не ставлять.
Не
лякайте дитину школою
У жодному разі не починайте при дитині розмови про те, що
в неї «закінчилося дитинство», не жалійте її: мовляв, біднесенька, починаються
трудові будні.
Навіть жартома не лякайте школою.
При маляті не слід також обговорювати майбутні витрати, засмучуючись через
дорогу форму чи канцтовари.
Купуйте шкільне приладдя разом із дитиною Купувати
портфель і все приладдя для школи потрібно разом із дитиною, таким чином ви
залучаєте її до процесу підготовки до першого вересня. Хай дитина сама вибере
собі пенал, ручки, олівці та лінійки, зошити з барвистим малюнком на обкладинці.
Прийшовши додому, не ховайте покупки в шафу — дайте їх дитині, щоб вона звикла
до нових для неї речей. Хай вона збирає портфель, носить його по квартирі,
розкладає на столі зошити та олівці, тоді
прості вказівки вчителя на кшталт «Дістаньте червону ручку або зошит в лінійку»
не становитимуть для маляти жодних труднощів: дитина чітко знатиме, де в неї
що лежить.
Грайте в школу Хай усі іграшки
вашої дитини підуть у перший клас, а найулюбленіша — стане вчителем. У такій
грі можна пояснити основні шкільні правила: як сидіти за партою, як відповідати
на уроці, як проситися в туалет, що робити на перерві (п'ятнадцятихвилинні
«уроки» повинні чергуватися з п'ятихвилинними «перервами»).
Навчіть маля користуватися
годинником
Орієнтування в часі є необхідною
для школи навичкою. Якщо ваша дитина ще не вміє користуватися годинником,
навчіть її цього. Багато дітей легко орієнтуються за електронним годинником.
Дитина має знати, що означає чверть години, півгодини, через годину. Повісьте в
дитячій кімнаті великий годинник (будь-який, головне, щоб дитина могла дізнаватися
за допомогою нього, котра година). Під час читання, гри або їди можна
поставити годинник на стіл і звернути увагу дитини на те, о котрій годині
почалася дія та о котрій вона закінчилася.
Проводьте якнайбільше командних
ігор
У школі є правила, які потрібно виконувати: сидіти за партою,
вставати, коли дозволить учитель, не галасувати. Без розуміння цих
елементарних законів дитині буде важко в 1-му класі. Щоб навчити малюка
підкорятися й грати за правилами, використовуйте командні ігри. За допомогою
них дитина засвоїть, що є правила, які слід виконувати, і що від цього
залежить результат. Ще один важливий урок, який дають маляті командні ігри,— це
спокійне ставлення до програшу.
Тренуйте увагу та пам'ять
Гра, що розвиває увагу: усім учасникам роздають однаковий
текст і засікають час; гравці мають якомога швидше та якнайбільше знайти й
викреслити букв «с». Спочатку гру - «заняття»
проводять 10 хвилин, наступного дня — 15, поступово доводячи час «заняття» до
тієї тривалості, яка є в школі. Коли дитина піде до школи, її не лякатимуть
нескінченні півгодини занять. Якнайчастіше грайте у гру «Відвернись і назви».
Розкладіть на столі іграшки. Нехай дитина розглядає їх упродовж однієї хвилини.
Потім вона має відвернутися й назвати іграшки, що лежать на столі. Ускладнюйте
завдання: додавайте іграшки, скорочуйте час на запам'ятовування. Можна
замінити одну іграшку іншою — дитина, повернувшись, має розповісти, що
змінилося.
Батьківські збори на тему
"Як добитися слухняності від дитини"
Хід зборів
І. Вступ. Організація.
Привітання.
ІІ. Основна частина.
1. Як добитися слухняності від дитини.
Батько та мати дають життя
дитині та живуть для її щастя. Найбільше щастя для батька та матері — чесне,
гідне життя дітей, їх працелюбність, а в шкільні роки — старанність у навчанні.
Проблема батьків та дітей —
одна із найскладніших у вихованні, у цієї проблеми стільки гранів, скільки
перед нами дітей. Всі спроби сформувати виховний вплив на дитину зостануться
даремними, якщо батько, мати не є тими людьми, які уособлюють моральну культуру
та повноту життя дітей. Лише за такої умови, що в батька та матері є моральне
право наказувати, всі повчання, призначені для дітей, можуть дійти до їх серця,
викликати відповідні почуття, пробудити бажання бути хорошим.
Наказування з любов’ю
оберігає та захищає дитину, вона з розумінням ставиться до вимогливості,
строгості батька та матері, знає, що в поведінці недопустиме свавілля.
Наказування без любові перетворює життя дитини на кару. І інша проблема: чим
ніжніша та щедріша батьківська любов, тим мудрішою та більш досвідченою має
бути воля. Любов без вміння наказувати, керувати бажаннями, особливо обмежувати
бажання, перетворює дитину у капризну, свавільну істоту, на яку не буде ніякої
управи.
Неслухняність — у переважній
більшості випадків — порушення гармонії любові та волі.
Для дитини є дуже важливим
суспільний, сумісний вплив, батька та матері як духовної співдружності,
товариства. Любов та дружба, взаємна підтримка батька та матері є для дитини
наочним прикладом, який вводить його у світ людських стосунків.
2. Батько й мати – незамінні вихователі.
Батько та мати повинні
доповнювати один одного. Але все ж найперші витоки, перше найтонше коріння
морального розвитку дитини — у розумі, почуттях, душевних поривах матері.
Людина у своєму моральному розвитку стає такою, яка в неї мати, точніше, яка
гармонія любові та волі у її духовному світі. Мудрість материнської любові
полягає у тому, що воля керує любов’ю та істинна людська любов одухотворяє головний
стимул волі почуття відповідальності за майбутнє дитини.
Громадянин, воїн, мужня та
непохитна людина, готова віддати життя за свою віру та переконання, починається
з відданої, безкорисної та щедрої любові до матері. Мати не лише народжує, але
і породжує. Вона породжує наше буття, одухотворяє життя духом свого народу,
рідним словом, думкою, любов’ю та ненавистю, відданістю та непримиримістю. Мати
творить неповторну людську особистість — ось у чому сенс, мистецтво та
майстерність того, що має назву породження. Завдяки матері ми єдині зі своїм
народом.
Справжня жінка-мати ніжна та
тверда, мужня та безмежно добра, непохитна та дипломатична одночасно.
Але не можна заперечувати
особливої ролі й особливого місця батька у вихованні дітей. Воно зумовлене його
відповідальністю. Батько, що вміє бути відповідальним,— справжній чоловік; його
воля стає силою, здатною дисциплінувати думки, почуття, пориви дітей. Стосунки
в родині історично склалися так, що праця батька, яка має на меті турботи про
здоров’я, життя, благополуччя дітей, стає основою його моральності. Чим
бажаніша та радісніша ця праця, тим чистіший, шляхетніший образ його як
чоловіка, батька. Його мужність полягає в умінні захищати, оберігати дітей та
дружину. Моральний обов’язок, моральна відповідальність чоловіка вимагають від
нього бути головним годувальником дітей та матері: обставини можуть скластися
так, що у певні періоди праця матері повинна полягати лише у вихованні дітей.
Кожна дитина бажає бачити у
своєму батькові риси, які створюють стійкі цінності — честь, гордість,
достоїнство сім’ї. Пізнання моральних багатств у власному батькові — нічим
незамінні уроки честі.
Інтереси батька та матері
спрямовані на спільну мету: виростити дітей фізично та морально здоровими,
гідними громадянами, розкрити їх здібності та дати їм відповідну освіту. Але
вони досягають цієї мети кожен власними способами. Якщо старання матері,
насамперед, зосереджені на збереженні здоров’я та сил своєї дитини, то старання
батька спрямовані на те, щоб навчити дитину безстрашно витрачати їх на
суспільну користь. Як правило, саме батько прищеплює дітям навички, що
вимагають напруження, вольових зусиль, самовіддачі, виховує у них почуття
обов’язку та відповідальності за доручену справу, виводить їх інтереси за поріг
власного дому. Саме він у більшій мірі залучає своїх нащадків до суспільних
турбот.
Батько виконує роль зв’язку,
який сполучає: у суспільстві він виступає як носій сімейного начала та
інтересу, а в домі — як носій суспільного. Цим він і доповнює матір, але не
замінює її.
3. Особливості виховання дитини в неповній сім’ї
Нерідко жінка ростить дітей
без батька. Безсумнівно, це вимагає суттєво більших зусиль, і рідко вона
обходиться без сторонньої допомоги. У цьому випадку роль батька має взяти на
себе дідусь чи старший брат матері, а часом і добрий приятель. Тому що дітям
конче потрібен зрілий приклад чоловічої поведінки.
У теперішній час мало кого із
жінок влаштовує просто присутність чоловіка в домі. Вимоги до сучасного батька
зростають рік від року. Саме батько повинен привчити своїх дітей до праці,
праці напруженої, може, інколи навіть ризикованої. Він має допомогти побачити
цілі в житті, близькі та далекі, навчити добиватися задуманого. В домі всі
роботи, які не вимагають спеціальної підготовки, батько може виконувати разом
із синами.
4. Діти – щастя, створене вашою працею.
Прийде час, і батькові
доведеться пояснити хлопчику фізіологічні особливості його організму, привчити
до гігієни. А ще пояснити, як поводити себе з дівчатками, як заслужити їх
повагу, увагу, як берегти їх честь та достоїнство. Ніякі книги не замінять
довірливої бесіди батька із сином, як і матері з дочкою. Адже батько може
застерегти сина від повторення власних помилок, які колись спричинили йому
немало страждань.
Мистецтво батьків полягає в
тому, щоб, не втрачаючи авторитету, не опускаючись до недбалої фамільярності у
стосунках із дітьми, вміти сказати їм найнеобхідніше та бути впевненим, що тебе
зрозуміють. А батькам, у свою чергу, необхідна впевненість: скрутно буде
дорослим, молодші не злякаються, не заплачуть, а навпаки — приймуть на себе
клопоти та піклування про благополуччя отчого дому.
Тільки у батьківському
вихованні органічно зливається суспільне й інтимне. У цьому злитті й полягає
гармонія щастя. Якщо ви хочете стати неповторною особистістю, якщо ви мрієте
залишити після себе слід на землі — не обов’язково бути видатним письменником
або вченим, творцем космічного корабля або відкривачем нового елемента
періодичної системи. Ви можете утвердити себе в суспільстві, засяяти красивою
зіркою неповторної індивідуальності, виховавши хороших дітей, хороших громадян,
хороших трудівників, хорошого сина, хорошу дочку, хороших батьків із своїх
дітей.
Творення людини — найвище
напруження всіх ваших сил. Це і життєва мудрість, і майстерність, і мистецтво.
Діти — не тільки і не стільки джерело щастя. Діти — це щастя, створене вашою
працею. Пам’ятайте це.
Щастя батьківства і материнства — не манна
небесна, воно не приходить святковим гостем. Воно важке і вистраждане. Воно
приходить тільки до тих, хто не боїться одноманітної, багаторічної праці —
праці до самозабуття. Складність цієї праці полягає в тому, що вона, ця праця,
являє соболю злиття розуму і почуттів, мудрості й любові. Це вміння,
насолоджуючись нинішньою миттю, тривожно заглядати в майбутнє. Там, де втрачена
ця мудра батьківська та материнська здатність, щастя стає маревом.
5. Педагогічний практикум.
Батькам пропонується
обговорити ситуації.
Ситуація 1
«Андрійко прийшов
додому радісний, збуджений. Мама була вдома, вона готувала обід і, як завжди,
була зайнятою. «Мамо, мамо, мене обрали головою класу! А у класі в нас — 27
учнів. І я тепер за всіх відповідаю». Мама не підтримала розмови, вона послала
хлопчика мити руки, стала розігрівати страву. За обідом Андрійко декілька разів
намагався продовжити розмову, але реакція була одна: «їж, не відволікайся, бачиш,
мені ніколи». — «Нічого більше не розкажу тобі!» — сказав Андрій та пішов до
своєї кімнати».
Запитання до дискусії:
• Як ви думаєте, що відчував Андрійко до
мами?
• Чому Андрійко образився на маму?
• Якою, з вашої точки зору, мала бути
реакція мами на розповідь сина про його шкільне життя?
• Як би ви вчинили в аналогічній ситуації?
Ситуація 2.
«Мені — чотирнадцять років. У
мене є тато, мама, молодший брат. Але кожен у нашій родині живе сам по собі. За
стіл ми ніколи не сідаємо разом, а кожен їсть окремо. Ми нікуди не ходимо всією
сім’єю, ні гуляти, ні в кіно. Одного разу ми купили квитки до цирку, але тато і
мама відмовилися з нами йти. Тато
не пиячить, любить працювати, допомагає мамі. Мама також дуже працелюбна. Але
як вона до мене ставиться! Коли я намагаюся порадитися з нею, вона відповідає
коротко: «Не знаю». Коли я хочу сама поцілувати маму, вона мене відстороняє:
«Не люблю «телячих ніжностей»«. Радитися мені доводиться з бабусею (мамина
мама). Бабуся у мене чудова, вона мене розуміє. Але бабуся старенька, багато у
її житті було по-іншому, а мама могла б зрозуміти мене краще.
Я дуже заздрю своїй подрузі,
бо в неї мама зовсім інша. Коли я буваю у них вдома, мама подруги завжди
цікавиться моїми справами. Разом ми п’ємо чай, розмовляємо. Мама подруги розповідає
про себе, я — про себе, про що мрію, якою хочу стати. Ця чужа жінка ставиться
до мене з ласкою, а моя мама ні разу не назвала мене донькою. Моя мама дуже
нестримана, кричить, часто докоряє мені, а іноді може і вдарити. При гостях
може вилаяти, принизити, виставити напоказ мої недоліки. Я дуже ображена на
свою маму, часто плачу...»
Запитання до дискусії:
• Що ви думаєте про батьків цієї дівчинки?
• Чи поділяєте ви їх думку з приводу
виховання дочки?
• Якою може вирости дитина, коли батьки
дотримуються таких принципів виховання?
• У чому ви бачите помилку батьків?
• Чи можна виправити цю помилку?
• Як, на вашу думку, можна виправити її?
(Розповіді батьків по обміну досвідом.)
• Назвіть найголовніші, з вашої точки
зору, критерії стосунків батьків та дітей-підлітків.
Ситуація 3.
«Живе в одному селі почесний
трудівник-комбайнер. Часто портрети його вміщали в газетах, одного разу навіть
біля дороги поставили стенд з великим портретом Івана Пилиповича й написали:
«Ось із кого треба брати приклад». Був в Івана Пилиповича син, теж Іван. Любили
мати й батько єдину дитину, та нерозумною була ця любов: задовольняли всі
примхи Івасика. Купували все, що побажає дитина (так до чотирнадцяти років
називали батьки сина). А син відчув, що він купається у променях батьківської
слави, не зазнав ніяких труднощів — і виріс ледарем. Усе йому діставалося
легко, але чим легше дістаються людині радощі в дитинстві й отроцтві, тим менше
справжнього щастя знає вона в зрілі роки — задумайтесь над цією закономірністю,
дорогі мати й батьку.
Учителі запрошували, бувало,
Івана Пилиповича до школи, але йому все ніколи було то за домашньою, то за
суспільною роботою.
Одного разу сталося нещастя:
побив Іван свою однокласницю так, що лікаря довелося викликати. Послали за
Іваном Пилиповичем: іди, батьку, скоріше, нещастя із сином. «Яке нещастя?» —
тривожно запитав батько. Розповіли, в чому річ. Батько полегшено зітхнув: «Я
думав, з ним якесь нещастя... Ніколи мені зараз у школу йти. їду на зліт
ударників».
Увечері Івана Пилиповича все
ж таки вдалося запросити до школи. Вислухавши схвильовану розповідь вихователя,
не сказавши ЯІОДНОГО слова, він прийшов додому, побив сина, пояснюючи причину
свого гніву: «Щоб мене в школу більше не викликали». А наступного дня Іван
пішов у поле, узяв дві жмені грязі й заліпив очі на батьківському портреті...» (За В.О.Сухомлинським.)
Запитання до дискусії:
• Чи можна Івана Пилиповича, на вашу
Думку, назвати гарним батьком? Поясніть, чому.
• Назвіть аморальні якості хлопчика Івана.
Які причини їх формування?
• Чи важлива, з вашої точки зору, у
вихованні дитини співпраця школи та батьків?
• Як ви думаєте, що відчував Іван
Пилипович, слухаючи розповідь учителя про його сина? Що відчує батько,
дізнавшись про останній ганебний його вчинок?
• Чи є, на вашу думку, шанси виправити
негативні риси Івана-молодшого? Як це можна зробити?
• Які поради ви б дали батькові хлопця?
• З часу подій, описаних Сухомлинським,
минуло декілька десятиліть. Як ви вважаєте, чи актуальні зараз проблеми
виховання, яких торкнувся у своїй розповіді видатний педагог? Чому?
• Чи поділяєте ви думку, викладену у
давньому японському прислів’ї: «Якщо бажаєш добра своїм дітям, дай їм трохи
спізнати і холоду, і голоду»? Обґрунтуйте вашу відповідь.
ІІІ. Підсумки зборів
Сьогоднішню нашу зустріч
хочеться закінчити словами відомого українського педагога Василя
Сухомлинського: «Виховання дітей — це віддання особливих сил — сил духовних. Людину ми творимо любов’ю — любов’ю
батька до матері, і матері до батька, любов’ю матері й батька до людей,
глибокою вірою в гідність і красу людини.
Прекрасні діти виростають у
тих сім’ях, де мати із батько по-справжньому люблять одне одного і разом із тим
люблять і поважають людей... У такої дитини — мир і спокій у душі, стійке
моральне здоров’я, щиросерда віра в добро, віра в красу людську, віра в слово
вихователя, чутливість до засобів впливу на людську душу — доброго слова й
краси»
Здорове харчування дітей, або Що їдять відмінники-спортсмени |
Автор: Марія Пелех, дитячий дієтолог | |||||||||||||||||||||
Чого найбільше бажають батьки своїм малюкам? Бути здоровими і розумними. Якщо діти не зовсім такі, шукають причини: погане здоров'я — наслідок поганої екології, поганої спадковості, поганих лікарів; важко вчитися — погані вчителі, нема здібностей, лінь тощо... А тим часом дитячі дієтологи та лікарі твердять: винуватцем поганого здоров'я та поганої успішності може бути... харчування дитини.
Збалансоване харчування
Головний мозок є дуже вибагливим до їжі. Для нормального функціонування йому потрібно значно більше поживних речовин, ніж, наприклад, для нирок чи печінки. Проте й весь організм загалом, щоби бути здоровим, потребує якісного, збалансованого та різноманітного харчування. Все це, здається, азбучні істини, усі це знають, а тим часом кількість дітей з хронічними захворюваннями зростає в Україні такими темпами, що лікарі давно б'ють на сполох.
Батьки мають розуміти: дитину слід не просто нагодувати, а нагодувати правильно.
У щоденне меню дитини обов'язково мають входити:
"Дитяча кухня"
Практично усі вищезгадані речовини, необхідні у раціоні дошкільника, містяться у молочних продуктах. Мало того,ці речовини у молоці ідеально збалансовані. З на туральним молоком не може змагатися жоден харчовий продукт. За словами видатного біолога І. Павлова, молоко — це продукт, виготовлений самою природою.
Кисломолочні продукти у ряді випадків ще більш корисні, ніж молоко. Вони засвоюються легше та втричі швидше: цілковито перетравлюються протягом години. А ще містять молочну кислоту — сильний антисептик, що знищує шкідливі бактерії. Попри те, кожен кисломолочний продукт має свої особливості.
М'який сир виводить з організму надлишок холестерину, покращує мозкову діяльність, це чемпіон щодо легкості перетравлювання та засвоєння (саме тому дітям вжез 5-7 місяців рекомендують давати м'який сир). Кефір придушує гнильні процеси у шлунку та кишківнику, а також сприяє швидкому перетравленню інших продуктів. Кефір також є одним з продуктів дитячої кухні.
Йогурт виводить з організму шкідливі речовини, підвищує імунітет та пригнічує хвороботвірну мікрофлору кишківника.
Все це добре, скажуть батьки, але на що орієнтуватися, вибираючи молочні продукти?
Як вибрати якісні молочні продукти?
Якість молочного продукту залежить від молока: корисним є лише те молоко (та молочні продукти, приготовані з нього), що отримане від корови, яка паслася на пасовиську, причому ця корова має скубати травичку в екологічно чистому районі.
Кисломолочні продукти мають містити певну кількість молочнокислих бактерій. За стандартами України, їх має бути не менше 10 в 1 грамі.
Такі дані мають бути зазначені на упаковці. Мало того, ці молочнокислі бактерії мають бути живі. "Живий" йогурт, наприклад, не викликає алергії.
Як визначити, чи є "живими" молочнокислі продукти, які ви купуєте? «Якщо на упаковці зазначено: кількість життєздатних бактерій в 1 куб. см становить не менше 10 — це означає, що до кінця терміну придатності в йогурті лишиться не менше 10 мільйонів живих мікроорганізмів на один мілілітр», — пояснила директор з виробництва молочної компанії Марія Вовк.
Термін зберігання "живого" йогурту — до З тижнів, і чим менше — тим краще (довший термін можливий лише за умови термічної обробки продукту,під час якої життєздатні бактерії гинуть, а отже йогурт перестає бути власне йогуртом).
У "живому" йогурті нема консервантів, а тому на упаковці має бути зазначена температура зберігання не нижче +4 градусів, отже такий йогурт зберігається в холодильнику.
Здоров'я вам та вашим дітям!
Матеріал розміщено з дозволу дитячого всеукраїнського журналу «Ангелятко»
|
Немає коментарів:
Дописати коментар